niedziela, 29 marca 2015

Słowa w kontekście

Druga część słów potrzebnych do przeczytania artykułu.

Wyzwanie: Marzec z językiem polskim!

 
21
nawet
Nawet jeśli idę wcześnie spać, jestem ciągle zmęczony.
 
22
określenie
Nie znam tego określenia.
Określenie ‘optymizm’ jest nostalgią za przyszłością.
23
przede wszystkim
Przede wszystkim jestem Szkotem.
Zwiedziliśmy całą Wielką Brytanię, ale przede wszystkim Szkocję.
24
dbać
Każdy musi dbać o środowisko.
Mój sąsiad bardzo dba o swój samochód
25
właśnie
Właśnie o to mi chodziło.
Właśnie tego mi było trzeba
26
radosny
Dziś rano czułem się radosny podczas oglądania zaćmienia słońca.
To był bardzo radosny weekend, moja drużyna wygrała mecz piłki nożnej.
27
mając
Mając wolny weekend, mogę pracować w ogrodzie.
Spotkali się, nie mając telefonów.
28
rozpieszczać
Jako dziadek, czasami trudno mi nie rozpieszczać wnuka.
Nie można za bardzo rozpieszczać dzieci.
29
przekonywać
Przekonuję się, że nie jestem nieśmiertelny.
Trzeba być naprawdę słabym, aby siłą przekonywać do swoich racji.
30
na zewnątrz
Wszystko jest OK, widzimy się na zewnątrz, mamo.
31
przylgnąć
Do Moniki przylgnęło określenie "niepokonana". I taka jest.
32
przygotowywać
Moja żona codziennie przygotowuje mój obiad, jest doskonałą żoną.
Przygotowuję się do podróży do północnej Anglii, wracam w niedzielę.
33
opowiadać
Moja babcia opowiada mi interesujące historie.
Opowiedz mi o swoich wakacjach.
34
czuć się
Źle się czuję, boli mnie głowa.
Jak się czujesz? Czuję się wspaniale, dziś wypłata!
35
zacząć
Plan na jutro: uśmiechem zacząć dzień i z uśmiechem go zakończyć.
36
sposób na
 
Najlepszy sposób na długowieczność to zdrowa dieta.
Uśmiech to najlepszy sposób na piękną twarz.
37
wyższy niż
Jestem wyższy niż mój tata.
Wieża Eiffla jest wyższa niż Krzywa Wieża w Pizie.
38
jeszcze (wciąż)
Jeszcze nie mam planów na weekend.
Jeszcze nie jest za późno, aby zacząć żyć lepiej.
39
śnieg
W zimie pada śnieg.
Lubię polską zimę, bo jest dużo śniegu.
40
człowiek
Twój tata to dobry człowiek.
Czy wiesz, kto to jest? Nie, nie znam tego człowieka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz