piątek, 27 marca 2015

20 słów w kontekście

Something to help you remember the words.

Wyzwanie: Marzec z językiem polskim!
 
20 pierwszych słów

 
 
 
słowo
kontekst
1
twardy
Może jesteś twardy, ale ja jestem twardszy.
Może jesteś twardszy, ale ja jestem najtwardszy.
2
pełnia
Żyj pełnią życia.
Pełnia księżyca zrobiona jest z sera.
3
głęboki
Nie potrzeba głębokich myśli, żeby napisać zdanie ze słowem "głęboki".
Jak głęboka jest twoja miłość?
4
wstać
Wstaję dziś rano i widzę piękne słońce - to rzadkość w Szkocji.
 
5
śniadanie
Wstaję na śniadanie za pięć godzin.
Poproszę śniadanie do łóżka.
6
wsiadać
Wsiadam na rower i jadę do pracy.
Codziennie wsiadam do mojego samochodu.
7
budować
Mój tata jest murarzem - buduje domy.  
 
8
most
Zamiast budować mury, buduję mosty.
 
9
długowieczność
Długowieczność relacji opiera się na zaufaniu.
Sekret długowieczności jest prosty.
10
ponury
Przyszłość wygląda ponuro.
Mam fajną rodzinę, bez nich byłbym ponury.
11
dziarski
Wyglądasz bardzo dziarsko rano.
Mimo, że moja matka ma osiemdziesiąt cztery lata, wciąż jest dziarska.
12
dzieciństwo
Moje dzieciństwo było bardzo szczęśliwe.
Jestem Piotruś Pan, moje dzieciństwo będzie trwać wiecznie.
13
wspominać
Wspominam moje szczęśliwe dzieciństwo z nostalgią.
 
14
uśmiech
Album 'Uśmiech' Beach Boysów jest bardzo dobry.
Uśmiech jest ozdobą każdej twarzy.
15
chłód
Byłem w Edynburgu na weekend i było bardzo chłodno.
Uśmiecham się mimo chłodu na zewnątrz.
16
mnóstwo
Teraz, gdy jestem emerytem, mam mnóstwo czasu na rzeczy, które lubię.
Mam mnóstwo pracy w ten weekend.
17
brać udział
Dużo ludzi brało udział w maratonie w Londynie.
Mój dziadek brał udział w powstaniu.
18
powstanie
Na miejscu starej szkoły powstanie centrum handlowe.
Powstanie Warszawskie było w 1944 roku.
19
odpychać
Odpychające się magnesy wyglądają magicznie.
Odpycham od siebie smutne wspomnienia.
20
rozkładać się
Kiedy uczę się języka polskiego, mój mózg rozkłada się na kawałki.
Torebka foliowa rozkłada się około 400 lat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz