wtorek, 31 stycznia 2012

Wyrażanie relacji czasowych / Expressing time relations (2)

W jakiej kolejności? - In what order?

najpierw – first
Najpierw muszę posprzątać mój pokój.

po pierwsze (firstly, secondly, thirdly)
po drugie
po trzecie
Po pierwsze, trzeba zrobić zakupy, po drugie musimy ugotować obiad.

potem - later
później - later
następnie - next
dalej - further
po chwili – after a while

Najpierw myję zęby, potem biorę prysznic, później jem śniadanie, a następnie ubieram się i wychodzę do pracy.

równoczesność / symultaneity

podczas
w czasie
w trakcie
jednocześnie
równocześnie
kiedy / gdy

Nie wolno palić podczas pobytu w szpitalu.
Gotuję zupę i jednocześnie słucham radia.
Gdy jestem głodny, jestem zły.
Kiedy jestem sam w domu, nudzę się.
Nie używam telefonu, gdy jestem w bibliotece.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz